כל בעל עסק ואיש מכירות יודע שסגירת עסקה לא באה בקלות. יש כאן תהליך המורכב משלבים שונים, שבכל אחד מהם אפשר וכדאי להתנהל נכון כדי לשפר את הסיכויים להגיע לקו הסיום. ואז, כאשר מגיעים לשלב האחרון, שוב אפשר להתנהל בצורה חכמה ולדעת לסגור את העניינים בקלות ובמהירות.
לסגור עסקה מרחוק
כידוע, בימינו סגירת עסקאות אינה מצריכה ששני הצדדים ישבו זה מול זה בחדר פיזי. אפשר בהחלט לסגור את הדברים בטלפון, בשיחת זום וכדומה. אבל מה שאי אפשר לוותר עליו הוא על המסמכים המסכמים את פרטי העסקה. וכאן, בשלב האחרון הזה, נכנסת לתמונה חתימה דיגיטלית על מסמכים.
עם חתימה דיגיטלית על מסמכים אפשר להפוך את כל העניין להרבה יותר קל. פשוט לוקחים את המסמך המוכן, מעלים אותו למערכת חתימה דיגיטלית מומלצת, והיא כבר הופכת אותו למסמך מקוון. זהו בדיוק אותו המסמך עם אותם התכנים, השדות וכן הלאה, רק שלא צריך להדפיס אותו. אפשר לחתום עליו דרך המחשב עם העכבר או עם האצבע על מסך המגע של המכשיר הנייד, וגם למלא אונליין כל פרט בשדות, ולצרף מסמכים נלווים גם דרך צילום מהנייד.
זאת אומרת שעם מסמך כזה אין שום צורך שהצדדים יתחילו להחליף מיילים, להדפיס, לסרוק, למלא ולחתום ידנית, לסרוק ולשלוח שוב, או לתייק בתיקיות. הכל מתבצע מיידית ואוטומטית אונליין, ומכיוון שאין שום תלות בציוד משרדי אפשר לחתום מכל מקום ובכל זמן – בבית קפה ועד לחופשה בחו"ל. זה אומר שהזמינות לסגירת עסקאות הרבה יותר גבוהה, וכולם יותר מרוצים כי נחסכה מהם התעסקות מיותרת.
אבל האם זה מאובטח?
כמובן שבסגירת עסקאות צריך לשמור על רמה טובה של אבטחה, וחתימה דיגיטלית בהחלט יודעת לעשות זאת. למעשה, כאשר מדברים על חתימה דיגיטלית לא מתכוונים רק לחתימה שלכם, של הלקוח או הספק על הטופס, אלא גם לקובץ מוצפן וקשה מאוד לפיצוח שהמערכת מוסיפה למסמך אוטומטית, ללא התערבות שלכם. הצופן נועד לתת למסמך רמה גבוהה של תוקף, בכך שמי שחתם עליו הוא אכן מי שהוא מתיימר להיות, ובכך שלא בוצעו במסמך שינויים לאחר שנחתם. לכן, מסמכים כאלו גם מקובלים על ידי רשות המיסים וגורמי ממשל אחרים בישראל.