
כיום יותר ויותר משרדי יועצי מס מעדיפים לעבוד עם תוכנת הנהלת חשבונות דיגיטלית, כמו גם עם חתימות דיגיטליות שמספקות המערכות השונות. מדובר במערכות מאושרות על ידי רשות המיסים, המייעלות מאוד את עבודת המשרד, מקטינות טעויות אנוש, חוסכות הרבה זמן, וגם נוחות יותר ללקוחות.
מה יכולה לעשות הנהלת חשבונות דיגיטלית
תחת הכותרת של הנהלת חשבונות אונליין קיימות לא מעט מערכות בימינו, כאשר כל אחת מהן מציעה פיצ'רים מעט שונים. באופן כללי, המערכות מציעות קליטת חשבונית אוטומטית, קליטת הוצאות אוטומטית ויכולת לבצע הנהלת חשבונות בצורה חכמה ובלי שימוש בניירת. בראש ובראשונה, המשמעות היא שעם מערכת קליטת חשבוניות התהליכים עוברים לאונליין, וזה אומר שלא מתעסקים עם הניירת על כל המשתמע מכך. למשל, אפשר להגיד שלום למסמכים שמתקמטים, נאבדים, נרטבים או הולכים לאיבוד עקב תיוקים לא נכונים.
כמו כן, המערכות חוסכות ליועצי המס בהוצאות משרדיות על ניירת ומיכון, ובתוך כך חוסכות המון זמן על הקלדות בזכות פקודות יומן אוטומטיות. כמו כן, הסנכרון של המערכות לתוכנות שכר למיניהן, מקטין משמעותית את הצורך בהקלדה של נתונים אל מערכות ממוחשבות, ובתוך כך מקנה דיוק אופטימאלי בנתונים ומניעת טעויות שלאחר מכן עולות בזמן ובאי הבנות.
כמובן, לשם כך כדאי לבחור באפליקציה עם ממשק ידידותי למשרד וללקוחות, שקל מאוד להשתמש בה וכוללת את הפונקציות הרלוונטיות. תוכנה כזו תאפשר קליטה של מסמכים וחשבוניות במייל, לרבות אפשרות לצילום עם האפליקציה ואף בווטסאפ, תוך הפיכה של הנתונים לפקודות יומן אוטומטיות.
יתרונות נוספים ליועצי מס
קודם כל, העברת הפעילות לאונליין מאפשרת למשרד להרחיב מאוד את מעגל לקוחותיו. מאחר שאין כל צורך להגיע פיזית למשרד, אין עוד משמעות גדולה להיבט הגיאוגראפי. בנוסף, חיסכון בזמן משמעו גם חיסכון בכוח אדם, ואילו יועץ המס יכול להיכנס למערכת מכל מקום ובכל זמן, כלומר נגישות מלאה ושקיפות מלאה בתוך מערכת אחת.
מעבר לכך, בהתאם לצרכים ולפי יכולות המערכת, ניתן להפיק דוחות חודשיים ושנתיים, לבצע ניתוחים שונים עד לרמת הפרטנית של ההוצאה הבודדת, לנתח את מקדמות המס, לבדוק את חשבוניות המס, את פערי הדיווח וכל נתון הנמצא בכרטסת הלקוח. אין ספק שזהו צעד מתבקש לעבר אוטומציה של התהליכים במשרד, ללא תיוקים, קלסרים או ניירת, תוך חיסכון בשטח למקומות אחסון פיזיים, ולכך מצטרפת גם תרומה לאיכות הסביבה.