
עיכובים וביטולים בטיסות עלולים להיות מתסכלים ולא נוחים, ולגרום לשיבושים משמעותיים בתוכניות הנסיעה שלכם. עם זאת, כנוסע, חיוני להבין את הזכויות שלך ואת הפיצוי שאתה עשוי להיות זכאי לו במצבים כאלה.
פיצוי על איחור בטיסה
כאשר הטיסה שלך מתעכבת, אתה עשוי להיות זכאי לפיצוי בנסיבות מסוימות. בישראל, חוק שירותי תעופה מעניק זכויות לנוסעים המתמודדים עם עיכוב בטיסות, ובמקרים רבים יהיו זכאים הנוסעים לקבל פיצוי על עיכוב בטיסה של מעל 8 שעות, שנע בין 1390 ש"ח לעד 3,340 ש"ח, זאת מבלי לגרוע מזכאותם לקבלת שירותי סיוע לרבות כרטיס לטיסה חלופית או החזר כספי.
יצוין, כי לפי התקנות האירופאיות הזכאות לקבלת לקבלת פיצוי הנה בעיכוב של שלוש שעות ומעלה. שיעור הפיצוי שבהתאם למרחק הטיסה נע בין 250 ל-600 יורו.
פיצוי בגין ביטול טיסה
אם הטיסה שלך מבוטלת, יש לך זכות לפיצוי, ללא קשר לסיבת הביטול, אלא אם כן הטיסה בוטלה בשל נסיבות שלא היו בשליטת חברת התעופה, והיא עשתה כל שביכולתה בכדי למנוע את ביטול הטיסה.
גם במקרה זה הפיצוי יהיה תלוי במרחק הטיסה, ונע לפי החוק הישראלי בין 1,390 ש"ח ל- 3,340 ש"ח, ולפי התקנות האירופאיות בין 250 ל-600 יורו.
שירותי סיוע בזמן ההמתנה לטיסה
בעת עיכוב בטיסה, חברות התעופה מחויבות לספק לנוסעים שירותי סיוע חיוניים. זה כולל ארוחות וכיבוד המתאימים לזמן ההמתנה, כמו גם גישה למתקני תקשורת כגון שיחות טלפון או מיילים. בנוסף, במידת הצורך, על חברת התעופה להציע לינה במלון ותחבורה משדה התעופה וממנו.
חברות תעופה מנסות להימנע מתשלום פיצויים
חשוב לציין שחברות תעופה מנסות לעיתים קרובות להימנע מתשלום פיצוי על ביטול טיסה על ידי ציון נסיבות חריגות או בעיות טכניות. עם זאת, על פי פסקי דין רבים שניתנו קבעו בתי המשפט, כי בעיות טכניות אינן נחשבות לנסיבות חריגות הפוטרות את חברות התעופה מתשלום פיצוי כספי לנוסעים. לכן, אם עיכוב או ביטול הטיסה שלך נובע מבעיות טכניות, ייתכן שאתה עדיין זכאי לפיצוי.
דע את זכויות הנוסעים שלך
כנוסע, הבנת הזכויות שלך חיונית כדי להבטיח שתקבל את הפיצוי והסיוע המגיע לך במקרה של עיכוב או ביטול טיסה. הכירו את חוק שירותי תעופה המקנה זכויות לנוסע בישראל.
מסקנה: הגנה על זכויותיך
עיכובים וביטולים בטיסות עלולים להיות מתסכלים, אך חשוב לזכור שכנוסע, יש לך זכויות. על ידי הבנת הזכויות הללו, לרבות פיצוי על עיכוב או ביטול טיסה, שירותי סיוע בזמן ההמתנה לטיסה שלך והטקטיקות שחברות התעופה עשויות להשתמש בהן כדי להימנע מתשלום פיצויים, תוכל להגן על עצמך ולהבטיח חווית נסיעה חלקה יותר.
סיכום
לסיכום, עיכובים וביטולים בטיסות עלולים להיות מתסכלים להפליא עבור הנוסעים, אך חשוב לדעת שיש תקנות להגנה על זכויותיכם. כנוסע בישראל, יש לך זכות לקבל פיצוי על עיכובים וביטולי טיסות וכן שירותי סיוע בזמן ההמתנה לטיסה.
עם זאת, מצער שחברות תעופה מסוימות מנסות להימנע מתשלום הפיצוי המגיע בצדק לנוסעים. זה יכול להיות תהליך מתסכל וגוזל זמן, אבל עם הידע והתמיכה הנכונים, אתה יכול להילחם על הזכויות שלך.
כאשר עומדים בפני עיכוב או ביטול טיסה, חשוב לתעד את כל המידע הרלוונטי, לרבות סיבת העיכוב או הביטול, וכל התכתבות עם חברת התעופה. זה יעזור לחזק את המקרה שלך כשאתה מבקש פיצוי.
זכור, כנוסע, יש לך זכות לקבל פיצוי על אי הנוחות וההפרעה שנגרמו עקב עיכובים וביטולים בטיסות. על ידי הבנת זכויותיך ונקיטת הצעדים הדרושים, תוכל להבטיח שתקבל את הפיצוי המגיע לך.
אל תתנו לחברות התעופה לנצל אתכם. עמוד על זכויותיך והילחם על הפיצוי המגיע לך!
האמור מהווה פרסומת. אין באמור לעיל, בכדי להוות ייעוץ משפטי