בעלי עסקים רבים, שרק מתחילים לעשות שימוש בכלים של עולם השיווק הדיגיטלי, עלולים להתבלבל מהשפע הקיים בתחום ומהפלטפורמות השונות שעומדות לרשותם. מעבר להעלאה לאוויר של אתר בית של העסק, דבר שהוא חיוני ובסיסי ביותר כיום, ניתן גם לפרסם מודעות בתשלום בלא מעט ערוצים שיווקיים באינטרנט.
ההבדלים העיקריים בין פרסום עסקים בגוגל לפייסבוק ואינסטגרם
שני הערוצים העיקריים שעומדים לרשות המפרסמים הם פרסום במנוע החיפוש של גוגל מצד אחד, ופרסום של מודעות ממומנות ברשתות החברתיות – בעיקר בפייסבוק ובאינסטגרם, מצד שני. זאת מכיוון שפייסבוק ואינסטגרם הן הרשתות החברתיות המובילות בישראל, וגם מכיוון שהן מציעות פלטפורמה שיווקית רבת עוצמה ויעילה ביותר.
איך מפרסמים בגוגל?
מכיוון שחיפוש בגוגל הוא בדרך כלל הצעד הראשון בכל מסע קניות צרכני שישראלים מבצעים, למודעות הממומנות במנוע החיפוש יש כוח רב מאוד. ראשית, מבחינת מיקום המודעות בתוצאות החיפוש, הן מופיעות במיקום בולט מאוד. את המודעות ניתן לראות לפני התוצאות האורגניות של כל חיפוש (הלא-ממומנות), ולכן גולשים רבים סוקרים אותן בטרם הם ניגשים לבחור לאיזה אתר להיכנס מתוך הרשימה שקיבלו. בנוסף לכך, כאשר מעלים מודעה בגוגל, ניתן לבחור בביטויי חיפוש שיש להם נפח חיפוש חודשי רב בכל חודש, וכך להגדיל את הסיכוי שהמודעה תיחשף בפני גולשים רבים יותר. את נפח החיפוש החודשי של כל ביטוי ניתן למצוא במערכת הפרסום של גוגל (Google Ads) וגם בכלים רבים נוספים של שיווק באינטרנט.
מסיבה זו, פרסום בגוגל לעסקים יכול להיות כלי יעיל ביותר, שיוביל לתוצאות אפקטיביות במהרה. כמובן שככל שאתם, בתור מפרסמים, תציעו תקציב חודשי גבוה יותר לצורך הפרסום, המערכת האוטומטית של גוגל תרצה להעניק למודעה שלכם חשיפה רבה יותר, ויש לקחת זאת בחשבון כאשר מחליטים על גובה התקציב – שאותו ניתן לשנות ולערוך בכל עת.
הפרסום במדיה החברתית
לעומת הפרסום בגוגל, שמבוסס על הצגת מודעות טקסטואליות בדף תוצאות החיפוש, הרשתות החברתיות מציעות אפשרויות מגוונות יותר. בפייסבוק ובאינסטגרם ניתן לנהל קמפיינים שיווקיים עם מטרות שונות, ולמעשה ליצור פוסטים ממומנים, שיכולים גם להכיל מדיה ותמונות, ולא רק טקסט. בנוסף לכך, מערכת הפרסום של הרשתות האלו היא מעט מתקדמת יותר ממה שיש לגוגל להציע. זאת בעיקר מבחינת יכולות הפילוח והמיקוד של המודעות. מכיוון שפייסבוק ואינסטגרם אוספות מידע רב על המשתמשים שלהן, הן יכולות להעניק כוח רב יותר למפרסמים בהן.
עובדה זו באה לידי ביטוי בכך שניתן לבצע פילוח ממוקד מאוד של המשתמשים שייחשפו למודעה שלכם. ניתן לבחור את קהל היעד של המודעה על פי פרמטרים שונים כמו גיל, מגדר, מיקום גאוגרפי ואפילו תחומי עניין מפורטים ביותר. כך אתם יכולים להבטיח שקהל היעד של המודעות אכן יהיה רלוונטי עבור העסק שלכם, וכך להגדיל את הסיכוי שכל קמפיין יניב תוצאות אפקטיביות ומשמעותיות.
היתרונות של כל פלטפורמה שיווקית
לכל פלטפורמה יש את היתרונות היחסיים שלה, ולכן חשוב לפרסם במגוון כלים, ולא להשאיר את כל הביצים בסל שיווקי אחד. לגוגל יש יתרון בכך שכמות החיפושים של גולשים במנוע החיפוש שלה הוא עצום. בישראל אין אף מנוע חיפוש אחר שמתקרב לרמת הפופולריות של גוגל, ולכן פרסום מודעות ממומנות בו הוא יעיל מאוד.
לעומת זאת, היתרון היחסי של פרסום מוצרים שונים במדיה החברתית, החל מאופנה וביגוד ועד כלי אוכל לילדים, הוא שניתן להגיע בצורה מאוד מדויקת לקהלי היעד הנכונים, וכך ליהנות משיווק אפקטיבי מאוד גם כן.
ההמלצה הכללית היא לנסות ולפרסם בכל הפלטפורמות שלעיל, ולדבוק בצורת הפרסום שמניבה עבורכם את התוצאות הטובות ביותר.