LG מפרסמת את התוצאות הפיננסיות לרבעון הראשון של שנת 2020. שיא היסטורי ברווח התפעולי לרבעון ראשון של השנה. לאור משבר הקורונה יהיה מעניין מה יהיה לראות את הדו"ח הבא
חברת LG Electronics פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2020 עם מכירות מאוחדות של 12.45 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 921.47 מיליון דולר. למרות שההכנסות ירדו באופן צנוע בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הרווח התפעולי השתפר ב -21.1 אחוזים לעומת רבעון ראשון ב-2019 והפך זו הפעם השנייה בלבד בהיסטוריה כאשר הרווח התפעולי הרבעוני עלה על טריליון KRW. רווח תפעולי בשיעור של 7.4 אחוזים היה הגבוה ביותר בתולדות LG ברבעון הראשון.
חטיבת מכשירי החשמל הביתיים ומיזוג האוויר דיווחה על מכירות ברבעון הראשון, בהיקף של 4.58 מיליארד דולר, ורווח תפעולי של 636.8 מיליון דולר. ההכנסות היו כמעט ללא שינוי מהרבעון הראשון אשתקד, השפעת הביקוש העולמי אשר נחלש מעט במהלך המגפה, קוזזה על ידי מכירות גבוהות יותר בקוריאה של מוצרים מבוססי קיטור כמו מכונות ומייבשי כביסה, מדיחי כלים ומערכת הטיפוח לבגדים LG Styler, מה שמשקף את האינטרס של הצרכנים בבריאות ובהיגיינה. הרווח התפעולי (גבוה ב -3.6 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד) ומרווח התפעול היו הגבוהים ביותר בתולדות LG, והם תוצאה של המאמצים להפחתת עלויות והגדלת העניין במוצרי הפרמיום.
חטיבת מוצרי הבידור הביתי רשמה הכנסות של 2.51 מיליארד דולר, המהוות ירידה של 4.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מאילוצי היצע רכיבים והאטת הביקוש העולמי בגלל תחושת ביטחון נמוכה יותר בקרב צרכנים. בהתחשב בסיווג מחדש של מוצרי טכנולוגיות מידע (מוניטורים ומחשבים ניידים) מחטיבת מוצרי הבידור הביתי לחטיבת הפתרונות העסקיים השנה, הכנסות תפעוליות של 275.32 מיליון דולר גדלו ב-31.7 אחוזים מהתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מיעילות תפעולית והרחבת מוצרי פרמיום כמו טלוויזיות OLED וטלוויזיות NanoCell. כאשר הביקוש בשוק הושפע באופן שלילי מהמגיפה, החברה ההתאימה את חלקם של מוצרי הפרמיום, מרחיבה את המכירות המקוונות, מייעלת אופטימיזציה של המשאבים ומייעלת את ניהול הנכסים כדי לשפר את הרווחיות בעתיד.
חטיבת התקשורת הסלולרית דיווחה על מכירות של 843.9 מיליון דולר ברבעון זה, צמצום ההפסד התפעולי שלה ל-200.96 מיליון דולר ביחס לרבעון הקודם. המכירות ירדו בכ-34 אחוזים בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד, בעיקר בגלל שיבושי אספקה מצד השותפים בסין. ההוצאות התפעוליות צומצמו בזכות יעילות תפעולית ושיווקית.ההשקה של הסמארטפון החדש LG Velvet 5G בקוריאה במהלך הרבעון השני, תסמן כיוון חדש עם תפיסת עיצוב שונה, רכיבים תחרותיים באופן מודע ויוזמות למכירות מקוונות משופרות.
חטיבת הרכיבים לכלי רכב הציגה הכנסות שיא רבעוניות של 1.11 מיליארד דולר, ירידה של 2.1 אחוזים לעומת הרבעון המקביל אשתקד, עם הפסד תפעולי של 81.8 מיליון דולר, כתוצאה משיבושים עסקיים של יצרני הרכב בצפון אמריקה ואירופה. כדי למזער את הסיכון מהשפעת המגיפה המתמשכת, החברה תזרז את מאמצי האופטימיזציה של שרשרת האספקה בהתחשב בצמצום הביקוש מיצרני הרכב, ותמשיך לשפר את המבנה העסקי שלה עם חסכון נוסף בעלויות במהלך רבעון השני.
חטיבת הפתרונות העסקיים דיווחה על מכירות בהיקף של 1.44 מיליארד דולר, עלייה של 3.5 אחוזים משנה לשנה, ועלייה של 18.8 אחוזים ביחס לרבעון הקודם, בזכות מכירות מוגברות של מודולים סולאריים ומוצרי IT כמו המחשבים הניידים LG gram. רווח תפעולי של 179.3 מיליון דולר מהווה עלייה של 26.3 אחוזים יותר לעומת התקופה המקבילה אשתקד וצמיחה של 159 אחוזים לעומת הרבעון הקודם כתוצאה מגידול במכירות המודולים הסולאריים, הרווחיות היציבה מצגי מידע וחידושים בפריון העבודה. בכדי לסייע במזעור שיבושי מגיפה נוספים, החברה מרחיבה את מאמצי המכירות המקוונות עבור מוצר ה- IT בכדי לתפוס חלק גדול יותר משווקי התקשורת והלמידה מרחוק.
התוצאות הרבעוניות הבלתי מבוקרות של LG מוצגות על פי תקני IFRS, ומתורגמות מהמטבע הקוריאני (KRW) לדולר אמריקאי על פי שער החליפין הממוצע לאורך הרבעון המדווח.