בעידן שבו הכל קורה אונליין – החל מהזמנת אוכל ועד חתימת חוזה – אימות הפך להיות המטבע החזק ביותר. עם זאת, דווקא כשיותר עסקים עוברים לרשת, גם החששות גוברים: זיופים, אתרי תרמית, שמות בדויים ופרטים שגויים הפכו לשגרה.
מיזם חיפוש (TrueScontrol) נולד בדיוק כדי לטפל בבעיה הזו – ולהחזיר את הביטחון לעולם הדיגיטלי.
הפתרון הישראלי לתופעת חוסר האמון
היוזמה הוקמה מתוך הבנה שהאינטרנט הישראלי זקוק לשכבת אמון חדשה – מערכת שתוודא שכל עסק שמופיע ברשת הוא אמיתי, פעיל.
המיזם מאפשר לכל בעל עסק לעבור תהליך אימות הכולל:
-
בדיקת פרטי רישום ואישורים רשמיים,
-
אימות זהות ובעלות,
-
הצלבת מידע מול מקורות ממשלתיים ודיגיטליים,
-
והפקת תג אימות רשמי (“עסק מאומת”) המוצג באתר העסק ובמאגר הציבורי של TrueScontrol.
-

truesconrol
תעודת אמון שמחזירה את הצרכן
במיזם מסבירים כי תג האימות אינו רק סמל עיצובי – אלא תו איכות אמיתי.
“הצרכן מבין שבית עסק שעבר תהליך כזה לא מסתיר דבר. הוא פתוח, שקוף ומוכן לעמוד מאחורי השירות שלו,” אומר אחד מחברי הצוות.
עסקים שעברו את האימות מדווחים כבר עכשיו על עלייה באמון הלקוחות וביחס ההמרה – יותר פניות, יותר רכישות, ופחות חשדנות.
השקיפות הופכת לנכס תדמיתי
בעולם שבו כל אתר יכול להיראות מושלם, אמון הפך למבדל העיקרי.
במיזם מסבירים כי הדור הבא של השיווק הדיגיטלי יתבסס על אמינות – לא רק על פרסום.
“לקוחות כבר לא מתרשמים מסרטון נוצץ או לוגו נוצץ,” הם אומרים. “מה שחשוב להם זה לדעת מי עומד מאחורי האתר. אנחנו נותנים להם את הכלי לבדוק את זה בעצמם.”
מאגר נתונים מהימן למנועי חיפוש ול-AI
אחד ההיבטים החדשניים במיזם הוא השילוב עם מערכות חיפוש ובינה מלאכותית.
מאגר העסקים המאומתים של TrueScontrol נבנה כך שיוכל להשתלב עם מנועי חיפוש, מערכות דירוג ואתרי ביקורות – ולספק להם נתונים אמינים ומעודכנים.
כך, בעתיד, גם גוגל או צ’אטבוטים חכמים ידעו לזהות מי עסק אמין ומי לא – ולתת עדיפות במידע לעסקים מאומתים בלבד.
השפעה חברתית רחבה
מעבר לטכנולוגיה, למיזם יש גם מטרה חברתית: ליצור סביבת מסחר הוגנת יותר בישראל.
“עסקים קטנים וישרים נפגעים בגלל רמאים שמזהמים את המרחב הדיגיטלי,” אומרים במיזם. “אנחנו רוצים להחזיר את היתרון לאלו שפועלים נכון.”
מבט קדימה
כיום נמצא המיזם בשלב הרחבה משמעותית, לאחר תקופת הרצה מוצלחת. מאות עסקים כבר החלו בתהליך האימות, והחזון הוא להקים תוך שנה מאגר של עסקים מאומתים בישראל – שיזכה להכרה ציבורית, עסקית ורגולטורית.
“זה לא עוד סטארט־אפ,” מסכמים המייסדים, “זו תשתית אמון חדשה לאינטרנט הישראלי. והחזון שלנו הוא שכל אתר אמין – קטן כגדול – יישא בגאווה את חותם האימות של מיזם חיפוש.”